pondělí 4. března 2013

Jindřich - "kiltař"

Ahoj,

dnes mi Jindřich aka Rauco poslal zajímavý email a tak ho se teď pověsím. Myslím, že by vás to mohlo zajímat a budu rád, pokud se v komentářích rozběhne debata.

Rybník

Jindřich Rauco píše:

"Po dlouhé době jsme se vrátil k oživení  své armády. Oko mi padlo na moji skotskou gardu a tudíž jsem se do ní pustil.
Nejdřív nastoupilo naštvání z hloupého výběru figurek v krabici. Vážně ItaIeri nechápu, proč do bedny cpala některé modely (ležící střelec, podpírající raněného, ale chybí skotský důstojník a vlajkonoš), ale nevadí, snad se mi povede někoho přemluvit aby mi vyměnil figurky a já měl krásnou jednotku. Prozatím  z vojáků co mám,
jsme poskládal, přední klečící řadu a za ní nabíjející. A následovalo kreslení (nebo jak by chtěl číst Zdendaliny patlání). 
Tentokrát jsem to bral trochu zodpovědněji a to i díky velikosti modelů a jejich propracovaní oproti jízdě, kterou vlastním (jsou to Scots grey ale už nevím od jaké firmy).

Při práci jsme se nechal inspirovat návody od lidí kreslící Warhammer a Rybníkem.

A teď už jen postup:

1. omýt v jarové vodě

2. nabarvení celé figurky bílou barvou (sprej už nesprejoval), ale jen velmi lehkou vrstvičkou

3. Tmavě zelený kilt

4. Červená na kabátu, obrubě čepce, a ponožkách

5.  Hnědá na dřevěnou část dud, dudy samotné (nakonec doplněné o trochu zelené a černé), ochrana nohou (nevybavuji si název), spodní část sporanu

6. Černá na čepce a boty, dolní část sporanu

7. Pleťovka na všecky odkrytá části těla

8. Žlutá na manžety

9. Modrá na feltflašku

10. Dodělky, přetírání a dotírání

11. Lehký nátěr suchým štetcem s bílou barvou na zvýraznění per na čepci

12. Natření bezbarvým lakem

Na fotce vypadají hůř než v reálů.Takže doufám, že budou v boji o mnoho platnější než nenabarvení."


... píše Jindřich aka Rauco. A teď již jen fotka:




17 komentářů:

  1. No, jen abys mu pravé nezadelal na jeho novy Nick :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zcela nevinné, bez hlubších souvislostí a narážek :-(

      Vymazat
    2. Sukničkář jo? .. to od tebe není pěkný ;)

      Vymazat
  2. Jinak fotk:-) často klamou. Jsem zvědav AZ to uvidím naživo. Na stole to bude vypadat paradne.

    OdpovědětVymazat
  3. no já to myslel jako že kreslíš "sukénky" :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Nie som zbehly v malovani figuriek, ale mam otazku. Tie sukne (kilty) by nemali mat trosku cervenej, pripadne inej farby, po vzore tradicnych kiltov. Mozno je to problem namalovat, neviem, skutocne. Inak sa mi samozrejme paci prevedenie a budem rad ak sa na mojich škotíkoch priblizim aspon zdaleka predlohe. A posledna technicka, opat to nemam nicim podlozene, ale mam otazku, je ta zlta farba v poriadku na manzetach? Mam pocit, ze skor tmave, ciernobiele manzety boli, ale opakujem len sa pytam sam neviem. Mudre knihy mam doma a teda len sa pytam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trosku to korigujem. Pozrel som si par obrazkov "Gordon Highlander" zda sa, ze moje pochybnosti boli zbytocne.

      Celkovo:
      http://1.bp.blogspot.com/-7AQVVU6IaGE/T77vByARd2I/AAAAAAAABkg/XWaDYqT170E/s1600/scots.jpg

      vrchna cast uniformy: http://www.renmorehistory.ie/photos/albums/waterloo/gordon%20highlanders%20wellington%20museum.jpg

      nieco k Skotom: http://pinterest.com/nitalyon/highlander/

      Vymazat
    2. Ahoj,
      Máš pravdu kilty jsou různě barevné, podle klanů a potažmo i jednotek. Nejčastější je kombinace zelené, žluté a modré. Kdy zelená barva je základ a do toho je vetkaná žlutá a modrá. Přemýšlel jsem nad tím jak to udělat, ale protože jsou tam jen kostičky o velké velikosti a pak šárek mezi něma tak mě to nenapadlo jak to udělat pěkně (a s mojema třesoucíma se rukama neudělám tak dlouhou a rovnou čáru na tak malém modelu). Až budu mít ještě lepší skill v kreslení modelů tak třeba to předělám :)
      No manžety a límečky jsou kapitola sama o sobě. Z vlastní zkušenosti (tvrdě nabitou) doporučuju nejdřív pohledat a duševně si utřídit myšlenky kam by se měli modely stylizovat. Dlouho jsem nevěděl a až týdenní boj s toudle skotskou pěchotou mi to dost ujasnilo. Po tom co jsem je měl hotový jsem začal pátrat který jednotky bych vlastně v armádě chtěl a jak je historicky zasadit. A zjistil jsem že se mi 71st regiment of foot (Fraser´s higlanders) nehodí k tomu jakou mám představu. Takže jsem musel překreslit manžety na modro, aby mi odpovídali na 79th regiment of foot (Cameron´s higlanders).
      Manžety co jsem našel tak byly různý - modrý, bílá, šedý, žlutý, červený, černý. Snad všecky myslitelný barvy. Ono když na to příjde tak spousta skotských regimentů nemělo ani kilt ale buď šedá nebo bílé kalhoty (ale našel jsem i v tartanové upravě).
      Jaké máš chytré knihy?

      Vymazat
    3. Ahoj, suhlasim s tym co si napisal. Preto som aj hned napisal, ze to cele rusim. Lebo ja ma v palici zakodovanu jednu britsku uniformu, klasa cerveno kabatnika, ale s tmavymi manzetami. No a niekedy je clovek rychlejsi v pisani ako mysleni a ked som to poslal som si uvedomil aku blbost som napisal, kedze manzety a ine drobnosti sa odlisovali od regimentu. Obdoba rakuskej armady. kedy prislusnost regimentu tiez bola na golierocha manzetach vyznacena. A to iste aj u tych kiltov. Co sa tyka tych mudrych kniziek su to skor bezne dostupne knihy na temu Napoleonske obdobie, kde su reprodukcie obrazov. A skor pod tymi mudrymi knizkami som myslel z netu postahovane obrazky a pripadne aj nejake dalsie knihy. Ako som vyssie dal v linkoch. Som rad, ze si to nebral ako nejaku vytku alebo nieco take. Lebo sam nie som schopny sa tvojim skotom asi ani priblizit. Pokusit sa isto pokusim, ale zrucnost v tom velmi nebude. Hold kazdy vieme nieco.

      Vymazat
  5. Ahoj,jen pro upřesnění.Italeri měla vlastní Skoty - krabička č.6004.Krabička č.6058 je výrobek firmy Esci,který Italeri převzala.Maloval jsem oboje a 6004 mi přijde lepší.

    Jinak se docela vyplatí kouknout na stránky Plastic Soldier Review.Je tam vidět jaké figurky krabička obsahuje a jsou tam i recenze ohledně kvality,historické přesnosti,atd..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, soldier review známe. Je to super stránka. Díky za tip.

      Vymazat
    2. Též ten web znám. Ostatní krabičky se skotama neznám, todle byl první kup z druhé ruky za pár kaček, takže mi to vlastně ani moc nevadí. A snad se mi povede vyměnit zbývající figurky za pěšáky v kalhotách :)
      Příště už budu chytřejší.

      Vymazat
  6. Nice painting. The order of colours makes sense to me.

    The highlanders are not Esci/Italeri's best set!

    OdpovědětVymazat
  7. Nice job with the highlanders. The order of painting looks good to me.

    The highlanders are probably Esci/Italeri's worst set!

    OdpovědětVymazat